Stand up comedy, Deko si deranjul

Vreau sa dati repede de campioana reclamelor romanesti asa ca postul asta va fi repede spart in doua. Daca vreti sa cititi mai mult, dati click pe “continue reading”. Daca nu, bucurati-va de detergent😀

In esenta, postul asta vrea sa zica asa, despre cum vedem noi, baietii din Cafe Deko, treaba asta cu stand up comedy:

vom deranja si supara? in mod sigur!
nu e bine? discutabil!
ne vom abtine? extrem de rar!
e garantat ca vom fi amuzanti tot timpul? niciodata!

Le luam pe rand.

1. ca vom deranja si supara? in mod sigur!

M-am convins ca fiecare om crede ca stie ce inseamna stand up comedy: E improvizatie! E caterinca de orice fel o fi! E comedie de situatie! (cum de altfel spune acest comment de pe youtube la clipul in care vorbesc despre cum vad lansarea Cleopatrei Stratan in show biz: “indiferent de ce e in spatele cleopatrei stratan, e incredibil cum lumea se da in vant dupa oameni care vor sa iasa in fata terfelind pe altii. exista o mare diferenta intre stand-up comedy, care e despre umorul de situatie, si respectiv demonstratia asta despre lipsa de imaginatie a unor oameni mari ca varsta dar totusi asa mici. “) Sincer, asta imi spune ca nimeni nu stie de fapt…

M-a provocat la postul asta bucata asta din citat: “lumea se da in vant dupa oameni care vor sa iasa in fata terfelind pe altii.” Pentru ca, vezi tu, radem, glumim, dar in incinta! Si daca eu am o opinie critica, argumentata atat cat poate fi un pamflet, asta automat inseamna ca “vreau sa ies in fata”. Daca vreau sa ies in fata, atunci de ce nu am articole in revista Star despre ce salata de andive prefer? De ce nu povestesc unde am fost in excursie vara asta prin 7 Plus? Clar pentru ca sunt convins ca am o cale batuta spre succes si faima facand un misto josnic de Cleopatra Stratan!

Treziti-va! Cine bate in penibil isi merita soarta si nu cred ca o sa fiti de parere ca versuri despre dragoste isi au locul in gura unei fetite de 3 ani, ce naiba? Chiar ne-am pierdut mintile? Ar fi putut la fel de bine sa cante despre ruptura de biela-manivela la un tractor. Sau chiar credeti ca sunt copii care sufera din dragoste la 2-3 ani?

Ma asteptam ca la acel clip sa primesc cele mai nasoale comentarii, dar populatia mi-a depasit asteptarile… au fost oameni atacati in fiinta lor intima de indrazneala de a ma lua de ingerasul ala care nu face nici rau. Mi-au sugerat vizite la psihiatru si aruncari de pe bloc.

Fie.

Dar sa nu va asteptati vreodata ca stand up comedy sa fie “despre umorul de situatie”, inofensiv, cu tarte in fata si rasete pentru toata familia. Dupa cum zicea cineva la un moment dat, cei care fac stand up comedy au o licenta sa spuna adevarul, si jenant, penibil sau la modul trendy, jenibil, e sa nu folosesti licenta asta ca sa ataci putregaiurile pe care le vezi in jur. Credeti ca putregaiurile si fanii lor stau cuminti si incaseaza? Nu. Si din cauza asta zic: vom deranja si supara? in mod sigur!

2. ca nu e bine? discutabil!

In principal, depinde de ce parte esti. Cineva spunea pe aici ca am cam intrecut masura cu materialul ala si o sa ma vaneze toti parintii de copii mici. Totusi sunt multi, singuri sau casatoriti, cu 0, 1, 2 sau 3 copii, care s-au uitat cu dezgust la “implinirea visului micutei Cleo”. Pentru ca isi dadeau seama ce e in spate. Si nu, draga comentator de pe youtube, nu se poate pune problema asa – “indiferent de ce e in spatele cleopatrei stratan”. Pentru ca despre asta e vorba, ce e in spatele ei! Si in spatele stau niste munti de bani. Si atat. Nici un vis. Exceptandu-l poate pe al lui Pavel Stratan, in care apar niste munti de bani. Deci e bine sa prezinti problema asa? Se pare ca nu in totalitate, daca sunt unii care te incurajaza sa te sinucizi pentru ca ai spus ce ai spus despre ingerasul lor…

Si totusi, nu pot sa vad alta cale. In momentul in care te lovesti la tot pasul de niste simptome, ar fi o nemernicie sa nu incerci sa le arati cu degetul, sa nu incerci sa deschizi macar o pereche de ochi la faptul ca aripile ingerasului sunt lipite de spatele ei inocent cu saliva si bancnote murdare de 100 Euro.

Concluzia? E discutabil daca e bine sau nu. Si atunci te intrebi:

3.  ne vom abtine? extrem de rar!

Pentru ca umorul inseamna exagerare, si in forma de stand up comedy inseamna sa preiei din viata din jur si gandurile proprii (si nu neaparat umor de situatie, care inseamna de exemplu ca m-am bagat in pat cu mama crezand ca e nevasta-mea…) si sa le distilezi, prin instrumentele cu care stii sa umbli, in glume. La care oamenii rad sau nu. Dar in ultima instanta, nu te intereseaza ca scop final si ultim sa rada, poate pe drum reusesti sa mai si transmiti ceva. Si sa si rada. Dar daca ceea ce transmiti ustura pe unii, fie. Fie, pana si indemnuri la sinucidere. Sau amenintari cu batai si futaiuri – da, pentru toti cei care au fost de parere, fara sa vada nimic live in Deko, ca nu suntem in stare sa facem fata unor situatii dificile de pe scena, am avut parte si de legionari beti care ma amenintau din sala ca ma sparg si ma fut pentru ce ziceam despre poporul roman… am trait, virgin in majoritatea orificiilor, dupa seara aia si toata sala s-a simtit minunat, deci se poate😉

4. e garantat ca vom fi amuzanti tot timpul? niciodata!

In orice caz, nu tot timpul pentru toata lumea. Pentru ca umorul e subiectiv si ne este absolut imposibil sa facem toate segmentele de populatie sa rada… si stii ceva, nici nu vrem asta… vrem sa rada cine intelege si apreciaza. Pentru restul, vom fi amuzanti doar cand vor intelege *ei* si vor aprecia. Si, din pacate, in unele cazuri, cand e vorba de ingerasi blonzi la 3 ani, unii nu vor intelege.

Si nici noi nu ne vom abtine. Pentru ca s-ar putea sa fie mai bine asa. Si atunci sigur vom deranja.

Vina mea? Responsabilitatea lor? Povara noastra? Dracu stie, mai iau o gura de vin si ma duc sa ma arunc pe fereastra.

Pentru ca daca mi-a zis cineva de pe Internet ca e cazul sa ma arunc, asa trebuie sa fie. Astia nu vorbesc prostii.
 

9 responses to “Stand up comedy, Deko si deranjul

  1. Hmmm… Ma pui pe ganduri. Da’ daca te hotarasti sa sari, sa ma anunti din timp ca vreau sa filmez. Intodeauna am dorit sa scriu un bit despre futilitatea miscarii bratelor in aer intr-o cadere necontrolata. As dori sa inregistrez, pentru cercetare. In general cei care se arunca nu ma anunta la timp si nu pot inregistra, deci nu-mi pot indeplini visul. Cat egoism…

    Acum serios vorbind, sunt convins ca reactiile publicului vor fi intotdeauna aiurea, pentru ca, intr-adevar, totul tine de umorul si modul fiecaruia de a interpreta materialul.

    Eu imi sustin ideea ca in Romania inca nu e public de stand-up… Sunt cativa care inteleg corect fenomenul, dar sunt prea putini in comparatie cu masa de manelisti incuiati care ne bantuie.

    Mai vroiam sa zic ceva, dar A.D.D. nu inseamna “adunare” asa ca m-am cam pierdut… F#ck it, noi sa fim sanatosi.

  2. Daca ai atins pe undeva vreo coarda sensibila, inseamna ca ai spus ce trebuie.😉

  3. Nu ma pricep la stand-up, dar am apreciat intotdeauna umorul inteligent si oamenii care au avut curajul ( sau inconstienta) sa strige “regele e gol”.
    Legat de subiectul Cleopatra..ala e un copil chinuit si atat. Nu m-ar mira ca atunci cand va creste sa o ia pe urmele lui Maical in sens invers ( sa-si pigmenteze tenul pana nu o mai vezi noaptea, sa-si opereze nasul pana o sa-l aiba ca al lui Cosby, sa-si implanteze par afro si eventual la 50 de ani sa abuzeze sexual fetite de varsta ei actuala..ahh ce-mi place sa derapez..:)
    Faptul ca deranjati rau niste creiere de troli inecate in ipocrizie, prejudecati si frustrari cred ca ar trebui sa va bucure.Inseamna ca mesajul vostru e destul de puternic sa ajunga unde trebuie.
    Keep up the good work!

  4. În liceu, am avut o ocazie să fac ceea ce nu se numea pe-atunci „stand-up comedy“. Cu totul neaşteptat, momentul mi-a schimbat radical următorii câţiva ani, dar am căpătat o mare simpatie pentru cei care trăiesc din asta.
    Am ajuns de curând pe blog-ul ăsta şi era de aşteptat să impresioneze culisele unui om ca dumneata. Despre Cleopatra pot spune cel mult că a muncit nemeritat de mult şi că povestea ei a ajuns să mângâie empatia părinţilor care speră ca şi „îngeraşul” lor gălăgios să ajungă azi-mâine o vedetă. Dincolo de fetiţa botezată Cleopatra, muzica e marca evidentă a lui taică-său, eternul joc de acorduri relative cântate pe chitara acustică amplificată. Iar Pavel poate fi admirat doar pentru vocea şi pragmatismul său. Dar când cel din urmă devine oportunism care deturnează pentru totdeauna copilăria fetiţei lui, prefer să nu comentez.
    E loc de părerea oricui în lumea mică şi spaţioasă. Cel mai incomod găsesc a fi pentru jurnalişti (unde îndrăznesc să pun şi tagma dumnitale, improvizatori care au ca material ceea ce ştie lumea-ntreagă, adică, de cele mai multe ori, veştile cotidiene), care sunt siliţi să aibă o părere.
    În schimb, reclama e savuroasă. Noroc bun şi încredere!

  5. @wehaveheaven
    “Dar când cel din urmă devine oportunism care deturnează pentru totdeauna copilăria fetiţei lui, prefer să nu comentez.”

    Parerea mea e ca de abia atunci merita, conteaza si trebuie sa comentezi!

    “E loc de părerea oricui în lumea mică şi spaţioasă. Cel mai incomod găsesc a fi pentru jurnalişti (unde îndrăznesc să pun şi tagma dumnitale, improvizatori care au ca material ceea ce ştie lumea-ntreagă, adică, de cele mai multe ori, veştile cotidiene), care sunt siliţi să aibă o părere.”

    Siliti sa aiba o parere? Deloc! Daca ma lasa rece Cleo si nu imi pasa in general de subiect, nu comentam. Nu sunt silit sa comentez vreun subiect anume, nu fac stand up comedy topical, bazat 100% pe ultimele stiri. Cand ceva imi atrage atentia, scriu despre subiect. Daca nu se intampla asta, am destul material despre hartia igienica si proprietatile ei surprinzatoare😉

  6. Şi zici de mine că-s prea nervos pentru binele meu?
    Eşti la fel de nervos ca mine, Teo, bine-ai venit în rândul nostru. Rant on.

  7. tocmai a luat sfarsit sesiunea…a si inceput semestru cu a 2a prezentare la examene…cu acest prilej am primit ieri linkul http://youtube.com/watch?v=bNoOusfqwMM . De ras am ras cu lacrimi…nu de alta dar exemplul cu blenderul a fost genial…numai cuvantul si sa-ti imaginezi un blender spart, starneste deja un ranjet pe fata mea.

    am urmarit si celelalte filmulete ale tale precum si restu din cafe deco. este un fenomen extraordinar ce se intampla la voi acolo…si nu pot spune decat ca romania are de suferit ca nu exista astfel de proiecte in fiecare oras/comuna/sat/birt !

    sunt din timisoara si alaturi de un grup restrans de persoane, care… si ele pot gusta numai acest fel de umor, am avea rugamintea sa se posteze cat mai multe si cat mai des serile de vineri din deko…si poate nu numai atat…ma refer la alte proiecte lansate de grupul vostru.

    cat despre postul de mai sus:

    1. ca vom deranja si supara? in mod sigur!…atat am vrut sa azim de la voi!

    2. ca nu e bine? discutabil!…daca initiativa voastra nu face raspunsul la intrebarea asta clar…atunci nu aveti ce discuta…pt ca nu vad cum ati putea convinge pe cineva ca totusi “este bine”

    3. ne vom abtine? extrem de rar!…unii dupa 3 sticle de vin incearca sa schimbe manelele…si asa am ajuns jumate de vara la spital:P…cand n-ai cu cine, n-ai cu cine! Patania asta nu m-a invatat sa tolerez manelele pt binele meu ci m-a invatat sa nu mai beau 3 sticle de vin:)).Faptul ca se tine stand-up comedy intr-un local mic cu capacitate de 120 pers(adaugam si taxa de intrare)e cam echivalentul abstinentei in povestea de mai sus.

    4. e garantat ca vom fi amuzanti tot timpul? niciodata!…sunt student la arhitectura si numai pe subiectul asta ati putea avea material de vreo 2 luni de glume bune…desigur ar trebui implicat si un proeictor de imagini:P.

    Lange Rede kurzer Sinn:P…nus tiu un proverb asemanator pe romana:( –>BAGA-TI PULA SI AI REZOLVAT PROBLEMA!(sper sa nu se inteleaga sa va lasati de ceea ce faceti)…daca nu intlege/rade nimeni…pune pe youtube ca inteleg/rad eu…te rog.

    numa bine si vanatoare placuta! cris

  8. avand in vedere revoltele ce au avut loc in urma subiectului Cleopatra deschis de tine nu pot spue decat un singur lucru… PUNCT OCHIT, PUNCT LOVIT, spot on!
    si ca un fel de PS: m-am abonat la blogu tau… i mean, il controlez in fiecare zi sa vad ce e nou:)

    respectul meu si toate cele bune.:)

  9. da….sa ne gandim oleak…la tot ceea ce zice acest domn pe care il respect vorba aia…are MULTA minte stie ce sa faca din oameni. O face din gluma din caterinca dar poate deschide ochii lumii o face intr-un mod cool dar face totul sa te gandesti..la ce se intampla in jurul NOSTRU. This life is a BIG SHIT. cam atata am vrut sa zic TEO cat mai multe…filmulete pe youtube, sa ma mai delectez…Thanks.

Leave a Reply

