Biserica Ortodoxa Roman-Electorala

In Biserica au loc alegeri pentru functia cea mai inalta. Sunt foarte curios ce promit astia in alegeri. Mantuire mai usoara? Asfaltarea drumului spre rai?

Va intreb asa, de ce nu e ales patriarhul de popor prin alegeri generale in cadrul confesiunii? Poporul e considerat destul de inteligent si informat sa aleaga presedintele tarii si legislativul, dar nu e in stare sa aleaga si cel mai bun popa din 3? Mi se pare cel putin ciudat – nu de alta, dar majoritatea oamenilor din tara asta stie mai mult despre religie decat despre mecanismele statului. Si pana una alta, daca e sa ii crezi, aici petreci cateva zeci de ani, dincolo o vesnicie. Acum, n-oi fi eu matematician, dar cred ca e mai lunga vesnicia. Ii lasi pe altii sa decida pentru tine?

Plus ca, sincer sa va spun, daca toate babele au dreptul sa imi voteze mie presedintele, as vrea sa am si eu dreptul sa le aleg lor patriarhul. Si am sa pastrez lucrurile echilibrate, asa cum ele imi voteaza mie presedintele bazandu-se pe cata credinta are si cat de mult le mareste pensiile, la fel si eu vreau sa le votez patriarhul dupa cat de mult accent pune pe pacatul preacurviei si cat de mult promite sa evite sa imi cheltuiasca banii din taxe pe sedii… ma scuzati, pe catedrale ale neamului. Si da, dupa parerea mea umila, nici unul din cele doua cuvinte nu merita majuscule.

Pana una alta, nu ma intereseaza ca il pe candidat il cheama Daniel, Emilian sau Eusebiu. Ce as vrea eu sa stiu e de ce functiei ii spune “Inalt Prea Sfintitul”? E putin lucru, sau prea putin lucru, sa fii sfintit? Oamenii astia chiar se sfintesc? Si apoi se pot Prea Sfinti? Si se mai si inalta… Daca esti Inalt Prea Sfintit, nu esti un Pic Prea Sfintit?

Un pic de modestie, sau smerenie, cum ii ziceti voi, ma rog.

Si va rog.

19 responses to “Biserica Ortodoxa Roman-Electorala

  1. ufff mai Teo – sa incep eu sa-ti spun ca Functia de Patriarh n-are nici o legatura cu functia de presedinte al Romaniei. Viata unui candidat la Patriarhie este cu mult mai bine analizata de Sinod, de Mitropolie si de Institutiile Bisericesti decat un cetatean care “stie de activitatea religioasa din ziare sau mass-media” – ca sa fiu mai explicit: Reputatia lui IPS Daniel nu este apreciata in funtie de “turma” si de afisele de pe niste garduri, ci de niste oameni avizati si niste oamenii care inteleg “oranduirile bisericesti” – personal cred c-ar fii o aberatie ca poporul sa voteze.

    In privinta denumirii, tre’ sa-ti spun cu regret ca Biserica nu-i scutita de grade ierarhice … In caz ca ai observat, cel de-al treilea candidat avea gradul de “PS – Prea Sfintit” … deci este un simplu grad.
    Cuvintele au fost, zic eu, bine alese – te intreb pe tine, cum vroiai sa-i spuna: Popa Unu Daniel sau Popa 2 Ioan sau Sincerul Daniel – sau Neviciatul Bartolomeu – sau Dedicatul Permanent Parintele Emil ?!

  2. this is silly..da io am crezut ca-l cheama ips pe bune =)))

  3. Pentru noi ceilalti, numele e de ajuns; Daniel, Ioan, Batolomeu, there is a small difference there, isn’t it?

    Si sincer, pe cati chiar ii intereseaza toata prostia asta? Consider ca nu e necesara o expunere de aceasta maniera… Presa, televiziuni, toata lumea e cu ochii pe ei… Dar, hey, asta e parerea mea!

    PS Teo… think positive, remember “the mood”, bula protectoare.🙂

  4. @sky
    “personal cred c-ar fii o aberatie ca poporul sa voteze.”
    eu sunt de alta parere.

    “te intreb pe tine, cum vroiai sa-i spuna: Popa Unu Daniel sau Popa 2 Ioan sau Sincerul Daniel – sau Neviciatul Bartolomeu – sau Dedicatul Permanent Parintele Emil ?!”
    sincer, ultimele suna mai bine decat “inalt prea sfintitul” care e mult prea pompos.

  5. nu suna chiar atat de pompos, tzinand cont ca a slujit de atatzia ani Biserica si o va sluji pana va muri.
    promit ca dupa ce faci tu 20 de ani de Stand-up o sa vin la tine si o sa-ti zic Marele Maestru Teohari – si n-o sa mi se para pompos.

  6. Nu ştiu dacă am găsit locul potrivit în care să întreb, dar preoţii nu sunt teoretic doar simpli slujitori ai lui Dumnezeu? A se observa că nu am spus “ai Bisericii”.

  7. @scribu – Teoretic si practic sunt “slujitorii credintei” – in cazul nostru credinta inseamna Dumnezeu, Isus etc .. (stii povestea). Nu stiu ce sa-ti zic de cuvantul “simplu” – care ar putea sa imbrace mai multe forme si sensuri … Simplu d.p.d.v. al “posesiei” sau – Simplu ca invatatura si dogma ? Simplu ca antonim a lui complicat sau Simplu ca : piosenie ? … de multe ori lucrurile nu-s atat de “simple” … in special interpretarea lingvistica.

    @Cris – poate suna ciudat insa Patriarhul Romaniei este si Conducatorul Spiritual al Romaniei si respectul pentru aceasta “calitate” este si in nume (ex: Prea Fericitul, Prea Sfintitul) – cuvinte ce au o conotatie ezoterica si spirituala, nicidecum ostentativa sau impunatoare. Apoi, nu Patriarhia a cerut Mass-Mediei atentzie – ci Mass-Media a dat atentzie Patriarhiei.

    … in fine, sunt multe de spus.

    Pace man.

  8. @Sky-Hunter – Într-adevăr, fiind vorba de societatea umană, lucrurile nu sunt aproape niciodată simple. Mersi de răspuns.🙂

  9. @micutzu
    mare maestru nu suna deloc pompos… daca mi-ai spune maret zeu al comediei, asta ar fi pompos. simti diferenta?🙂
    in orice caz, imi doresc pentru amandoi sa apucam ziua aia🙂

  10. prea fericitul…??
    too funny of a teoctist.

  11. da..faza e ca n-am inteles niciodata partea cu Fericit.IPS ok..dar PFP?In fine..atata vreme cat pana la urmatoarea campanie electorala cu dosare si securisti o sa mai treaca niste sezoane in deko e ok…

  12. deci nu-l cheama ips?

  13. care o fi inaltimea minima pentru a ajunge inalt ierarh?

  14. foarte comice comentariile celor doi candidati: unu` a zis ceva de genu` “televiziunea degradeaza fiinta umana”(Anania), iar celalalt(Daniel), la declaratia de dupa alegere, a declarat ceva de genu` “Televiziunea ar trebui sa fie o punte de legatura cu oamenii”.

    In legatura cu IPS, aia nu e nimic…fiti atenti ce zice asta:
    http://david0ff.wordpress.com/2007/09/13/teoptisti/

    (sper sa nu fiu acuzat ca vreau sa fac trafic…pentru trafic am alt post🙂 )

  15. Este prea-fericit pentru ca teoretic este omul care se afla cel mai aproape de Dumnezeu, get it?😀 Cel putin din cate stiu eu.
    In privinta alegerilor prin vot universal.. ok, mie una mi se pare corect. De ce nu am avea si noi dreptul sa ne exprimam parerea, huh? Dar problema este alta.. sunt alte interese si nu ar fi in avatantajul lor ca noi, oamenii de rand sa le dam peste cap planurile. Interese care nu au nici cea mai mica legatura cu biserica, religia si spiritualitatea.. din pacate.

  16. hello…Daniel e ala care a zis in biserica: “Dumnezeu vrea sa votati cu PSD” sau ceva asemanator…probabil pentru ca e aproape de El, L`a auzit cand vorbea prin casa despre partidele din Romania si a decis sa se implice…
    Pe cand dizolvarea bisericii?Oamenii pot fi aproape de divinitate si in dormitor la ei, nu neaparat intr`un loc plin de chestii care valoreaza mai mult decat ar valora un om vandut pentru organe pe piata neagra.

  17. @monicutz
    “Este prea-fericit pentru ca teoretic este omul care se afla cel mai aproape de Dumnezeu, get it?”
    bravo, tocmai ai inventat geometria teologica!🙂 Suma Prea sfintilor este egala cu patratul inalt prea fericitului.

    @it – iulian tanase

    cred ca inaltimea minima este egala cu distanta intre doua coperti de dosar.

    @all

    Va rog, azi meditati 1 minut la diferenta dintre zeu si aparatul religiei sale. Pozitia mea este ca atunci cand se apropie pana la confuzie, cele doua se si anuleaza reciproc.

  18. Din pacate, nu eu am inventat-o, ci o alta tipa mai luminata decat mine😀 Eu recunosc ca nu prea le am si biserica…:)

  19. asa e davidOff…treci la eloa pe site…:)))…pt trafic zic…:P

Leave a Reply

